Politie maakt geen rapporten meer bij verkeersongevallen!

Politie maakt geen rapporten meer bij verkeersongevallen! De politie maakt sinds 1 januari 2010 geen afzonderlijke registratiesets meer op. Dat kregen de aanwezigen op het 1e EVU congres in Apeldoorn op 20 november jl. te horen. De EVU is de Europese vereniging die zich bezighoudt met ongevalsanalyse. Het congres bij Achmea werd door zo’n 200 personen uit de letselschade- en politiewereld bijgewoond.

Gepubliceerd op 01 Jan 2017.

Registratieset In het verleden kwam de politie bij vrijwel alle aanrijdingen ter plaatse om de toedracht van de aanrijding in kaart te brengen. Er kon dan een politierapport (registratieset) worden opgemaakt, of, bij ernstige overtredingen, een proces-verbaal (PV). Later kwam de zogenaamde blikschaderegeling waarbij de activiteiten van de politie bij alleen blikschade werden ingeperkt. Inmiddels, sinds 1 januari vorig jaar, kennen politie en justitie eigenlijk het begrip registratieset niet meer. Er wordt nu òf een zogenaamde kenmerkenmelding (KM) gemaakt in het ‘bedrijfsprocessensysteem’ van de politie (vroeger “dagrapport” genoemd) òf er wordt een PV opgemaakt. Het grote probleem van een KM is, dat er geen kentekens of personalia worden genoteerd. Het is slechts een melding van ‘een’ aanrijding bestemd voor statische doeleinden.

Een beslissing die zeer nadelige gevolgen kan hebben voor letselschadeslachtoffers, omdat de informatie van de politie vaak goed van pas kwam bij het leveren van bewijs van aansprakelijkheid of het ervaren van klachten direct na de aanrijding.

Bel mij terug

Vul dit formulier in en u wordt zo snel mogelijk teruggebeld.


Waardering van cliënten

,,Graag wil ik Care Letselschade bedanken en in het zonnetje zetten voor alle fantastische hulp die ik (maar ook mijn gezin) hebben mogen ontvangen bij het oplopen van hersenletsel na een ongeluk mijn met elektrische fiets. In juli 2016 kreeg ik een ongeluk waarbij mijn verzekering ( Acam Beneden-Leeuwen) direct een letselschade advocaat naar mij toestuurde om alles te regelen. Begrijp mij goed als ik vertel dat je na een dergelijk ongeluk echt niet weet wat je allemaal te wachten staat. Enkele dagen na ziekenhuisopname kwam de heer Schuijers van Care Letselschade bij ons op bezoek en vanaf deze dag ging een wereld voor ons open. Jawel voor ons, de heer Schuijers heeft ons hele gezin ondersteund en alle voorkomende zaken, schade technisch, en financieel tot in de perfectie geregeld, natuurlijk behoort dit tot zijn taak, maar alle bijstand, mentaal/sociaal/psychisch, niets was hem teveel. Altijd mocht je bellen en om advies vragen, niets was teveel. Voor ons is dit een letselschadebedrijf die een bloemetje verdient. Wij hopen NIET tot ziens, maar mocht dit onverwacht wel voorkomen dan zijn wij de eerste die de heer Schuijers weer bellen. Bedankt, Eddy Muller en gezin ( Megen)''
Eddy - 30 May 2018


Gratis advies

Heeft u gratis advies nodig? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op.